STATYCZNE WIZUALIZACJE 3D

Na podstawie Państwa wytycznych oraz dostarczonych materiałów, tworzymy modele 3D i dostosowujemy je do Państwa potrzeb.

W zależności od przeznaczenia modeli, Państwa preferencji i wymagań, model może zostać wykonany różnymi technikami, m.in. poprzez "tradycyjne" modelowanie siatki lub wyrzeźbiony z dużą ilością poligonów (high poly). Jeżeli istnieje taka potrzeba, model high poly może zostać przemodelowany na model o niskiej ilości poligonów (low poly), na który detale zostaną przeniesione poprzez wypalenie tekstury (baking textures) z modelu high poly.

Na przygotowany model 3D zostaną następnie nałożone odpowiednie materiały. Mogą one zostać przygotowane jako proceduralne shadery programu Blender, bez konieczności pozycjonowania i rozkładania siatki obiektu metodą UV lub też przygotowane jako tekstury PBR np. w programie Substance Painter wraz z rozłożeniem tekstury metodą UV mapping.

Materiały PBR składają się głównie z kilku tekstur odpowiadających za różne właściwości powierzchni obiektu, a są to: kolor powierzchni (albedo map), nierówności powierzchni (bump map, normal map), metaliczne odbicie światła (metalness), szorstkość powierzchni (roughness), sposób odbicia światła (specularity), emisja światła (emission), translucencja/przezierność (translucency), przeźroczystość (transparency).

Po przygotowaniu modeli, czas zabrać się za przygotowanie sceny. Tutaj najważniejsze jest odpowiednie dobranie oświetlenia. Dla uzyskania naturalnego oświetlenia oraz osiągnięcia fotorealistycznych rezultatów, stosujemy oświetlenie sferycznymi mapami HDRI (HDRI Environment Maps). Są to tekstury charakteryzujące się dużą rozpiętością tonalną i zawierają informacje na temat intensywności światła. Dzięki temu uzyskujemy bardzo naturalne oświetlenie sceny, miękkie cienie oraz ładne odbicia w obiektach.

Następnie, mając na uwadze zasady dobrej kompozycji, ustawiamy kamery i optymalizujemy scenę pod kątem renderingu. Po wyrenderowaniu obrazów, jeżeli istnieje taka potrzeba, dokonujemy korekcji kolorów, ekspozycji, kontrastu i saturacji.

Istnieje możliwość renderingu obrazów sferycznych 360o, dzięki czemu uzyskujemy efekt znajdowania się w środku wygenerowanego obrazu. Obecnie serwisy takie jak YouTube czy Facebook oferują obsługę tego typu obrazów, gdzie poruszając myszką czy smartfonem możemy obracać się w obrazie statycznym lub filmie.

 

Rendering sferyczny może zostać wykonany także jako obraz stereoskopowy, który jest obsługiwany przez urządzenia VR, takie jak Oculus Rift, Samsung Gear VR, HTC Vive czy Google Cardboard wraz ze smartfonem.

 

ANIMACJE 3D

Oprócz realizacji statycznych projektów, zajmujemy się różnego rodzaju animacjami. W zależności od Państwa potrzeb, możemy wykonać animacje przelotu kamery nad statyczną sceną, wprawić w ruch obiekty i postaci będące przedmiotem animacji a także połączyć film z grafiką 3D. Ponadto możliwe jest także wykonanie interaktywnych prezentacji np. w silniku Unreal Engine 4. Nasze animacje mogą wykorzystać Państwo w celach reklamowych, prezentacji produktów, prezentacji procesów technologicznych, instrukcji obsługi oraz w wielu innych celach. Jeżeli istnieje taka potrzeba, jesteśmy wstanie wypalić mapy światła (baking lightmaps) w celu optymalizacji scen pod animacje.

W celu wprawienia w ruch postaci dostarczonej przez Państwa lub wykonanej przez nas, tworzymy jej szkielet (rigg) a następnie wykonujemy animacje. Mogą zostać one wykonane ręcznie poprzez zastosowanie klatek kluczowych lub zgrane techniką motion capture.

Obecnie bardzo dynamicznie rozwijającą się gałęzią grafiki 3D jest rynek wirtualnej rzeczywistości - VR. Dzięki tego typu rozwiązaniom mogą Państwo uzyskać interaktywne prezentacje przeznaczone na urządzenia VR. Mają one nieograniczone zastosowanie, zwłaszcza dla inwestorów, którzy chcieliby zaprezentować swój produkt potencjalnym klientom, jeszcze zanim on powstanie. Szczególnie przydatne okazuje się to dla deweloperów budowlanych, architektów, projektantów wnętrz czy inwestorów prowadzących projekty wpływające wizualnie na krajobraz. Dzięki silnikowi Unreal Engine 4, jesteśmy wstanie wygenerować Państwu interaktywną aplikację z obrazem stereoskopowym, przeznaczoną pod urządzenia VR.

 

OBRAZ 3D Z PŁASKIEGO ZDJĘCIA

Dzięki technice "camera mapping" / "camera projection" możemy uzyskać trójwymiarowy obraz na podstawie płaskiej fotografii. Poprzez projekcję zdjęcia z widoku kamery na przygotowany obiekt 3D,
i nałożenie go jako tekstury na ten obiekt, nadajemy głębi dla dwuwymiarowego obrazu.

 

FOTOGRAMETRIA

Możliwe jest uzyskanie modeli 3D na podstawie sekwencji zdjęć wykonanych spod różnych kątów. Zdjęcia zostają wprowadzone do oprogramowania, które buduje chmurę punktów a następnie generuje siatkę 3D obiektu wraz z teksturą. Kolejną rzeczą do wykonania jest retopologia siatki modelu.

KOMPOZYCJA OBRAZU / FOTOMONTAŻ

Kompozycja (compositing) obrazu statycznego bądź ruchomego polega na złożeniu i połączeniu odrębnych jego elementów w procesie postprodukcji, będących osobnymi warstwami, czego efektem finalnym jest jednolity obraz, który stwarza wrażenie iż wszystkie jego elementy są częścią jednej i tej samej sceny.

W celu wyodrębnienia postaci i obiektów z obrazu, nagrywa się je na jednolitym tle, najczęściej zielonym lub niebieskim, tzw. "blue screen" lub "green screen". Następnie stosuje się technikę "chroma keying" w celu wykluczenia tego tła z obrazu, gdzie staje się ono przeźroczyste. Dzięki temu można dany obraz przenieść na inne tło nagrane w odrębnym środowisku lub wygenerowane komputerowo. W celu szybkiego zbudowania tła dla rozległej sceny można zastosować technikę matte painting.

Dla prawidłowego połączenia obrazu filmowego ze sceną zbudowaną w oprogramowaniu do grafiki 3D, należy przenieść ruch kamery nagrywającej klip na wirtualną kamerę znajdującą się w scenie 3D. Do tego celu służy technika "camera tracking", gdzie po odpowiednim ustawieniu "markerów" na obrazie, oprogramowanie oblicza ruch kamery i przenosi go na kamerę wirtualną. Podobną techniką jest "object tracking". Zasada działania jest taka sama lecz zamiast śledzenia ruchów kamery, oprogramowanie śledzi ruch obiektu znajdującego się na filmie.

 

MONTAŻ FILMÓW

Oferujemy także montaż filmów wraz z dokonaniem korekcji kolorów. Do filmów na Państwa życzenie możemy dodać wcześniej omówione i ustalone efekty.

  • facebook-square
  • behance-logo.png
  • youtube-square